>
Photobucket Photobucket Photobucket
Kalau dah follow aku, bagitahulah melalui komen or cbox, i will follow you back. anything to ask? just comment. thanks :)

Wednesday, February 06, 2013

Haterz :|


Hai, dah lama aku tak update kan? Tetibe nak cakap pasal haterzzz. Tak membangkitkan mood langsung. Haha. Hm.. orang yang aku nak story nih roommate aku sendiri. Aku tak tahu kenape dia benci sangat kat aku. Korang bayangkan ah, dari MPPB taw! (Minggu Pengurusan Pelajar Baru) lebih kurang orientasi lah ni. Dia tak kenal hati budi aku lagi kot time tuh. Maybe waja aku ni ganas sangat kot. Hm, wallahualam..



Okay, aku mengaku aku pun tak suka dia. Tapi aku sabar je and try nak baik lagi dengan dia. But it doesn’t work. Satu bilik 4 orang. Dengan dia ni je aku tak rapat sangat.  Aku tak tahu ape yang aku rasa and aku tak tahu nak share pasal ni dengan sape. That is  why aku buat entry. Hehe ( lonely kan aku? Hm ). Panjang giler kot kisah aku dengan minah ni. Korang baca taw! Comment sekali! Penat aku taip ni.

 imnnTime MPPB, aku macam biasa lah senyap, tak cakap ape2. Aku just jawab je ape yang orang tanye. Nak kawan? Boleh je. Aku tak sombong cume pemalu je sikit. Hehe. Okay, berbalik kepada minah ni, dia cakap je dengan roommate aku yang lain. Tapi, dengan aku tak.  Takkan lah aku nak tanye knape tak cakap dengan aku, kan? So, aku diam.

Bermulalah kuliah pertama aku di sini. Alhamdulillah aku dapat member yang sekepala dengan aku. Dah nak hampir satu tahun kitorang susah senang bersama kat Matrik ni. Semua masalah aku ngan roommate aku tu aku story kat dia. ( adik2 yang nak tahu serba sedikit pasal Matrik boleh lah bertanya :)

Aku tak rapat ngan dia sampai sekarang tapi tak gaduh pun okay. Korang, dia pernah pinjam cardigan aku, dah puas pakai satu hari, dia basuh then bagi kat aku. Good. Esoknye pulak dia pinjam lagi baju yang sama, tapi tak basuh and tak pulangkan balik. What the ?? hm, aku sabar je sebab fikir maybe dia nak pakai lagi. Tapi dia dah melampau, 2-3 bulan kot baju aku tersidai kat tempat dia. Kenape dia tak pulangkan? Malas? Impossible laa, aku kat depan mata dia kot. Jalan 2-3 langkah je pun.

Aku pernah bawak novel. Banyak laa jugak. Dia ade pinjam and macam biasa laa buat pekasam kat tempat dia. Letak atas meja study dia lepas habis baca. Mak aih, macam yang dia punye! Dia tak pulangkan pun! Aku ni pulak yang pegi kat meja dia ambik novel tuh. Sabar je laa wahai hati. Takkan lah tak tau adab pinjam barang orang. Kita pun dari tanah kembali ke tanah balik kan.. hm.

Dia pernah pinjam tudung roommate aku yang lain, seminggu. Tak basuh pulak tuh. Aku sendiri nampak dia pegi basuh baju-baju kotor. Asal tak basuh sekali? Ape nii. Hm. Kakak aku cakap, “tak semestinya semua orang suka kita and kita jugak tak semestinya suka semua orang”. Aku terime tu dengan hati yang terbuka sebab ade betulnye, kan?
Seterusnya, aku tak suka dia sebab dia suka tipu. Tipu benda b#d#h pulak tuh! Macam kita ni budak tadika dia boleh tipu perkara yang dah terang lagi bersuluh. Tak faham? Cenggini, one fine day, aku cakap pasal aku tak suka tudung warna putih sebab kalau pakai nanti aku Nampak gelap. Dia pun cakap laa dia sama macam aku, takde tudung putih. Seingat aku, dia selalu kot pakai tudung putih! Ya Allah, kenape dia tipu perkara yang jelas. Aku tak faham betul ngan dia. Tak perlu la nak tipu benda yang remeh nii. Dah banyak kali dia tipu, takkan lah aku nak story semua, kan?

Ni salah satu bukti yang dia tak cakap sangat dengan aku. Minggu lepas mak aku datang bawak makanan sikit. Ada biskut Chipsmore. Malam tu kitorang makan separuh je then aku tumpang letak dalam tin biskut roommate aku ( bukan dia ). Pagi esoknye, dia mintak biskut tu kat tuan empunya tin, bukan aku. Aku tak kesah kalau nak biskut tu sebab aku tak makan sangat. Tapi at least mintak lah kat aku. Roommate aku tu pun suruh dia mintak kat aku. Hm, aku tak tau lah kalau orang sekeliling dia sebelum ni tak kesah dia buat gini.

Satu lagi, kalau orang lain puji aku, dia diam je. Bukannya aku berharap pujian dia, tapi aku boleh baca air muka dia tu. Dia pandai masak same macam aku, tapi orang lain sibuk puji aku, tak puji dia. Mungkin sebab ni kot. Hm. Aku kena sabar. Brape bulan je lagi nak habis, lepas tu…. Bubye la J banyak lagi kalau nak story semua. Takpelah, aku akan update kalau ade kesempatan.

 p/s : pendapat and comment korang amat dialu-alukan.

Sekian, assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

dah bace tu sila lah komen :)