>
Photobucket Photobucket Photobucket
Kalau dah follow aku, bagitahulah melalui komen or cbox, i will follow you back. anything to ask? just comment. thanks :)

Saturday, July 13, 2013

Resepi puding karamel

Hai semua :) lame gilaa kot aku tak update. Hm, pemalas betul. Haa, sempena bulan ramadhan yang mulia ni aku nak bagi satu resepi yang enak tak terhingga! Aku tahu ramai yang dah ada resepi ni. Tapi, apa salahnya aku kongsi kan. Hehe
Lihat gambar di bawah okay.

Okay., kurang jelas?

Haa, aku dengan rajinnya taip balik apa yang terkandung dalam gambar tu.
Bahan2 : 
5 biji telur saiz B
1 tin susu cair
150 ml air
4 sb gula
1 sk esen vanilla

5 sb gula*
2 sb air*

Cara2 :
1. Hanguskan bahan2 yang bertanda (*).This is the caramel.
2. Satukan bahan yang lain. Jangan sampai berbuih. Tapis dan tuang ke dalam loyang 7 inci ber'base'kan karamel tadi.
3. tutup dengan aluminium foil. 
4. Kukus selama 45 minit atau sehingga masak.

Selamat mencuba! :)

No comments:

Post a Comment

dah bace tu sila lah komen :)